Õpiränne Poolas

5.-10. detsembril olid Kehtna KHK IKT-valdkonna õpilased ja õpetajad Poolas, Rzeszowis. Sinna viis neid ERASMUS+ projekt “Skills for life”. Väikese kokkuvõtte tegi õpilane Kregor.
Õppereis Poola

Esimesel päeval me resisime Tallinnast Varsavisse ja sealt edasi Rzeszowisse. Sinna jõudes tuli meile vastu kooli Hispaania keele õpetaja. Lennujaamast läksime bussiga hotell Poloniasse, seal pidime natuke aega parajaks tegema, sest toad polnud valmis. Pärast läksime linnaga tutvuma, vaatasime ringi ja see oligi terve esimene päev.

Teisipäeval tuldi meile vastu ja kooli jõudes tervitati kõiki ja andi sildid kuhu pidi enda nime kirjutama, pärast seda oli kooli puhkpilli ansambli kontsert, mis oli väga huvitav. Sellele järgnes “kohvi paus” ning erineva ülesannete lahendamised “icebreaking activities” ja “group dynamics” kus tegime erinevaid grupi harjutusi koos teiste maa õpilastega. Poola õpetaja rääkis “time management-ist” ja kuidas peaks paremini enda aega kulutama, mis oli väga huvitav. Sellele järgnes söögi paus, söögi olid valmistanud õpilased ja õpetajad, see oli väga hea. Selgus, et koolis ei ole sööklat. Õpilased ja töötavad võtavad lõuna endale kodunt kaasa. Viimasena sel päeval käisime Poola õpilastega linna peal ja nad tutvustasid meile linna.

Kolmapäeval tuldi meile vastu hotelli juurde hommikul, see järel liikusime kooli ja alustasime päeva jällegi “icebreaking activitity-tega”. Järgmisena kuulasime Poola kooli psühholoogi rääkimas kuidas iga inimene tunneb aega teisiti ja veel teemadel, millele järgnes kohvi paus, kus võis poes käia ja tegeleda oma asjadega. Pärast neid tegevusi läsime bussile ja sõitsime umbes tund aega tuletõrje brigaadiga tutvuma, seal tutvusime tuletõrjejate iga päeva eluga, mida nad teevad, nende masinatega ja nende kõikide ruumidega, nad tegid meile tuuri maja peale. Seejärel sõime bussis lõunat, milleks oli burger ilma lihata, sest mingi paarile inimesele aint ei meeldinud liha. Bussiga sõitsime edasi Krakowsse ja meil oli oma grupp, meie saatjateks olid Zosia, Julia ja Wiktoria, nad tutvustasid meile linna, käisime söömas, käisime lossi juures vaatamas draakoni kuju ja käisime lihtsalt linnaga tutvumas, see oli väga huvitav linn, oli ka vanasti Poola pealinn. Krakowis käimine oli ka kõige huvitavam tegevus meie arust.

Neljapäeval oli hommikul kell 6 äratus juba, mis oli meie jaoks ikka väga vara. Suundusime otse bussiga jõulumuuseumi, kus tutvustati igasuguseid jõulu asju Poolas, saime ka ise värvida ja kujundada jõulu palle, mis pannakse tavaliselt kuuse otsa. Peale seda suundusime bussiga teise Poola linna, mille nime ma ei mäleta, sest plaanid muutusid ja algul pidime minema Zamosc-I. Sinna jõudes  tutvustati meile vana linna, käisime kirikus ja igal pool ringi, räägiti veel linna ajaloost ja seal oli väga palju tuvisi. Pärast käisime lõunal mingis restoranis, lõuna oli väga hea. Ja juba pärast lõunat suundusime kodu teele ja oli vaba aeg jällegi Rzeszow-is.

Reedel alustasime “energizer activities” tegemistega kus pidime kuulama ja osa võtma. Järgmisena tegime “problem solving acitivity-d”, kus pidime ka näitlema teatuid olukordi välja. Seejärel tegime “conflict Management activities”, kus õppisime konflikte lahendama. Koolis olemise lõpuks esines meile selle kooli band paari looga, mis olid väga head. Viimaseks suundusime bussiga bowlingusse kus ka sõime, söök oli väga hea ja bowling väga põnevm,  sai üksteisega võistelda.

Meie õpilased õpetaja Triinuga.