Kehtna KHK õpilased on parimad autotehnikud

21.-22. aprillil võtsid Piiroja rallikrossirajal mõõtu Eesti kutsekoolide sõiduautotehnikud, et välja selgitada oma valdkonna parimad. Võistluse võitsid Kehtna Kutsehariduskeskuse õpilased Markus Laurimaa ja Karl Erik Õunas.

Õpilaste juhendaja Mati Männa sõnul spetsiaalselt trenni võistluse eel ei tehtud. Kuna aga iga meeskond pidi kohale minema oma autoga, tuli see tehniliselt korda teha ning võistlusteks valmis saada.

Kahepäevase mõõduvõtu raames oli mitmeid ülesandeid – nii teoreetilisi kui praktilisi. Neljapäev algas elektriülesandega, kus elektristendil tuli võistlejatel kokku panna tuledeskeem. Järgnes mootori teadmistekontroll, kus vea leidmiseks pidi kasutama diagnostikaseadet. Seejärel veermiku ning auto tehnilise ülevaatuse ülesanne. Esimesel päeval toimus veel ajasõit, mida viis läbi endine Eesti autorallisõitja Urmo Aava. Läbida tuli ühe kilomeetrine ring etteantud aja jooksul, kes kõige täpsem, see enim punkte sai. Selle ülesande esikolmik, kuhu kuulusid ka Kehtna KHK õpilased, said lisaauhinnaks sõita kolm ringi Urmo Aava kõrval.

Võistlusülesanded aga jätkusid – pimesi tuli osalejatel tunnetada momentvõtmega jõudu, teha vigursõitu ning sooritada liiklustest. Juhendaja Männa sõnul sai esimese päeva õhtul alguse nende üks seikadest – nimelt kukkus autol sõidu ajal sumbuti alt ära. Õnneks lubati võistlemist jätkata. Esimese päeva lõpuks olid Kehtna noormehed kindlad liidrid, sest olid enamikes katsumustes esikohal.

Teine päev algas pimedasõiduga. Ühele võistlejatest pandi ette pimedad prillid ning juhendajal tuli teda kõrvalistuja kohalt sõidus juhendada. „Sellest ülesandest me tahtsime liiga palju mis lõppes sellega, et sõitsime betoonseina ja lõhkusime nii auto kui kaks rehvi ära,“ ütles Männa ning lisas, et selle komistuskiviga oma edu esialgu käest anti. Siit läks katkise auto seik edasi – Põltsamaalt toodi uued rehvid, sikutati auto puu külge ja hakati seda putitama. „Põltsamaa rehvivahetuskohta ma tahaksin küll tänada, nad andsid mulle tasuta rehvid ja ütlesid lihtsalt, et minge ja sõitke.“ Võistluspäev jätkus simulaatoriga rallisõiduga, kardi rehvivahetuse ja ajapeale rattavahetusega. Selleks ajaks saadi võistlusauto korda, abiks siinkohal nii Tartu kui Pärnu meeskonnad. Kogu võistluse viimane ülesanne oli sprindisõit, mille jaoks võistlejad oma autod ette valmistasidki. Iga osaleja sõitis kolm ringi, seejärel juhendaja, ajad liideti ja selgus pingerida. Kahe päeva kokkuvõttes võitsid Kehtna noormehed esikoha, võites Tartu Kutsehariduskeskust ning kolmandaks tulid Järvamaa Kutsehariduskeskuse õpilased.

Männa sõnul oli noormeeste tugevuseks ja võidu põhjuseks see, et nad mõtlesid hästi loogiliselt ja lihtsalt. „Lisaks veel see, et kogu üritus oli vabas vormis, ei olnud sellist eksamipinget. Hästi korraldatud võistlus.“ Nõrgaks kohaks peab ta aga autot, millega võsitlema mindi. „Teinekord võiks minna võrdväärse autoga, sest teistega võrreldes oli meie auto lahja. Kui lubatud oli 75kW, siis meie auto oli 43kW,“ ütles Männa. Enda apsakaks peab ta pimedasõitu. „Ju ma ei osanud teda hästi juhendada. Ma olin muidugi ka igati aus ning ei võtnud roolist kinni, nagu juhend ette nägi.“

Mõlemad poisid on suured tehnikahuvilised – Markus käib kooli tehnikaringis ning sõidab rahvarallit, Karl Erik on vana kardisõitja. Laurimaa arvates läks võistlusel kõik väga hästi, äpardustest vaatamata. „Lahendasime probleemid edukalt ja saime jätkata. Tulemusega jäin  rahule- ikkagi võitsime. Võistlus oli teooria, teadmiste ja oskuste põhine. Midagi keerulist ja maailmaimet ei pidanud lahendama. Kõigele leidsime lahenduse, kas siis puusalt või pingutustega,“ ütles ta.