PROJEKTI LÜHIKIRJELDUS
“Avastan maailma volume 3” õpirände projekti eesmärgiks on aidata ellu viia kooli arengukavas seatud järgmisi strateegilisi eesmärke:
“Avastan maailma volume 3” õpirände projekti raames on planeeritud läbi viia kokku 23 õpetaja ja 16 õpilase õpiränne. Antud projektis on rõhk õpetajate erialasel täiendamisel läbi õpirände ning läbi õpetjate mobiilsuskogemuse õppetöö kvaliteedi tõstmine koolis. Kavandame kolme valdkonna õpetajate kokku 6 õpirännet.
Igal õpetajate õpirändel on oma eesmärk, kuid ühiste eesmärkidena saab välja tuua:
Sihtriigid ja külastatavad koolid, ettevõtted on valitud õpirände eesmärgist lähtuvalt.
Õpilaste õpirännete läbi viimisel jätkame ECVET- põhimõtete kasutamist, mis tagab ja suurendab õpiväljundipõhiste praktikate vastastikust tunnustamist ning läbipaistvust, kasutades õpirändel õpiväljundipõhiselt kirjeldatud mooduleid ja nende hindamislehti (Heta- Ecvet, STEVTA ja EQVET- projektide raames loodud põhimõtted). Õpilaste õpirändes osaleb 16 tasemeõppes õppijat kooli kolmest (IKT, tehnika ja toitlustus) õppekavarühmadest. Põhikoolijärgsed õppijad on maanoored, kellest ca 40% kuuluvad sotsiaalselt vähekindlustatud gruppi. Neli nädalat iseseisvat elu ja erialast praktikat võõras keskkonnas on noorele inimesele uus kogemus, mille tulemusena kasvab enesekindlus, paraneb sotsiaalne toimetulek, keeleoskus, konkurentsivõime tööturul ning täienevad õppurite kutseoskused. Gümnaasiumijärgsetel õppekavadel õppijatel tõstab nende osalemine õpirändes motivatsiooni ning arendab neid isiksuslikult ja tööalaselt. Sisuosas valib koos õppekavarühma kutseõpetaja, õpilase ja projektijuhiga välja sobiva mooduli praktika sooritamiseks (nt a la carte, pastry, basic food preparation, banqueting mooduli majutuse, toitlustus- ja majutusteeninduse õppekavarühmas/ÕKR; charging and starting up system, maintenance, brake service, suspension moodulid transporditehnika ÕKR-s; composing dynamic web- pages, installing the software, installing the hardware, application of software moodul info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ÕKR-s).
Kehtna KHK ülesanne on projekti koordineerimine, mida teevad kooli arenguosakonna inimesed koostöös õppekavarühmade juhtidega. Vastuvõtvate organisatsioonide esindajatega on kokkulepped ülesannete jaotuse osas.
Projekti oluliste tulemustena:
Kool on aidanud kaasa kvaliteetse õppe edendamisele, soodustades õpirännet ja arvestades ECVET- põhimõtteid; kõik osapooled on aidanud kaasa tööjõu vabale liikumisele, kutsekvalifikatsioonide võrreldavusele ning kultuuridevahelisele suhtlemisele. Projekti kasu on, et õpirännete kaudu tõuseb tööjõu kvalifikatsioon ja vastavus tööjõuturu vajadustele, inimeste teadlikkus mitmetahulisest maailmast.